РЕЗЕРВНИЙ ДОХІД: ресторан як джерело доходів у період карантину

У зв’язку з пандемією COVID-19 ресторанний бізнес вимушений на період карантину тимчасово зупинити свою повноцінну діяльність. Виняток становить лише надання послуг за допомогою доставки замовлень. Як вижити в умовах кризи? Відповідь — прийняти нову реальність і адаптувати до неї свою діяльність. Пропонуємо шляхи вирішення

На відміну від інших сфер діяльності, які на період карантину заборонені або припинені, послуги з приготування їжі та доставки її замовникам стають актуальними.

Звичайно, дорогі й екзотичні страви або взагалі не користуються попитом, або замовляють обмежено. Водночас харчуватися потрібно не тільки гостям готелю. Попит на їжу та продукти харчування не може зникнути зовсім. Тому готелярам слід звернути увагу і переорієнтувати діяльність ресторану при готелі на виконання непритаманних для нього завдань. Що ж це за завдання?

Перше — це почати надавати послуги на умовах адресної доставки.

Для цього, необхідно:

  • перевірити чи є серед видів економічної діяльності підприємства відповідний код для здійснення такої економічної діяльності згідно з Класифікатором КВЕД-2010. Якщо немає — внести відповідні зміни;
  • визначитись, яким чином буде доставлятись замовлення: за допомогою існуючих сервісів із доставки їжі або своїми силами;
  • якщо своїми силами, то внести зміни до штатного розпису підприємства (за допомогою наказів, розпоряджень тощо) щодо зміни переліку посад у закладі, та додати нові посади, наприклад, кур’єрів із доставки продуктів харчування або перевести деяких працівників (за їхньої згоди) на посади кур’єрів. Це допоможе зберегти частину працівників, які перебувають у вимушеній відпустці, а також надасть їм можливість заробляти.

Так, у першому випадку необхідне укладання договору про надання послуг із відповідною службою доставки (наприклад, із Glovo, Uber Eats, Menu.ua, Raketa, Mister.Am, Екіпаж Сервіс, Royal Service). Доставка їжі з ресторану сторонньою службою — це додатковий канал продажів, який підвищує сукупні продажі у вашому закладі. Навіть якщо замовлення, які прийняті через сторонній сервіс доставки, мають нижчу маржу, вони все одно збільшують ваш грошовий оборот. Служби доставки мають велику базу клієнтів, які регулярно замовляють їжу додому або в офіс.

Якщо делегувати обслуговування ваших клієнтів третім особам — не варіант для вашого бізнесу, тоді необхідно купити транспортні засоби (мопед, легковий автомобіль тощо), а також термосумки, одноразову тару та інші засоби для пакування продукції. Головна перевага власної служби доставки — це можливість безпосередньо взаємодіяти з клієнтом і контролювати роботу кур’єрів. Для людей, які замовляють їжу онлайн, якість і швидкість доставки така ж важлива, як і вартість.

Якщо у вас активно працює доставка та продаж на виніс:

  • стежте за гігієною співробітників, забезпечте їх антисептиком;
  • постійно перевіряйте самопочуття персоналу та міряйте температуру;
  • забезпечте працівників рукавичками та масками.

Обов’язково підкреслюйте скрізь, що у вас безконтактна доставка, і в яких санітарних умовах працює ваш персонал кухні. Бажано підкріплювати це живими фото роботи, викладаючи їх на сайті та соцмережах, щоб у клієнтів було більше довіри до вас і ваших страв.

Друге — це перепрофілювання ресторану в магазин із роздрібної торгівлі продуктами харчування.

Для цього:

  • Внесіть відповідний код для здійснення такої економічної діяльності згідно з Класифікатором КВЕД-2010 до реєстраційної картки ресторану відповідно до чинного законодавства.
  • Проведіть переговори з франчайзі, постачальниками, орендодавцями, банками про реструктуризацію фінансових зобов’язань. Більшість контрагентів погоджуються на відстрочення виплат. У цьому випадку ви зменшите витрати «тут і зараз».
  • Орендуєте площу закладу? Перевірте договір оренди на дотримання цільового призначення користування таким приміщенням. Якщо це суперечить продажу продуктів харчування — внесіть зміни до договору оренди для надання права орендаря здійснювати роздрібну торгівлю продуктами харчування.
  • За 10 днів до початку роздрібної торгівлі подайте заяву про реєстрацію потужностей до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба), зважаючи на новий вид діяльності, що пов’язаний із роздрібним продажем харчових продуктів.
  • Планується реалізація спиртних напоїв? Внесіть зміни в додаток до поточної ліцензії про право на роздрібну торгівлю спиртними напоями в частині зміни назви місця торгівлі (у випадку, якщо назва ресторану-магазину та адреси здійснення господарської діяльності співпадають із даними, які зазначені в такій ліцензії).
  • Подбайте про дотримання вимог трудового законодавства.
  • Укладіть договори поставки.
  • Якщо робота кухні закладу не припиняється, є реалізація готових страв через торгівлю в магазині, — складіть і підпишіть договір доручення (або комісії, залежно від мети продажу) або відповідний договір поставки готових страв.
  • Внесіть зміни до реєстраційного посвідчення реєстратора розрахункових операцій (перереєстрацію РРО) зважаючи на зміну сфери застосування РРО, протягом п’яти робочих днів із дня виникнення таких змін.

Використовуючи це, ви зможете досягнути успіхів, якщо робота буде повністю переформатована. На ринку залишаться ті, хто матиме повну об’єктивну інформацію про поточний стан справ, зможе правильно її використовувати, виявить гнучкість, відкриє нові можливості розвитку з урахуванням існуючих умов.

Але зараз перебудовувати роботу бізнесу необхідно за лічені дні. І тут не обійтися без автоматизації ресторанів. Наші рішення дають можливість оперативно отримати картину поточного стану справ (фінансові звіти, залишки на складі), швидко перерозподілити ресурси, оптимізувати витрати. Крім того, це справжня знахідка в умовах карантину: контролювати всі процеси, отримувати звіти та приймати рішення можна дистанційно, перебуваючи вдома в самоізоляції.

Крім вказаних послуг, продумайте можливість продажів у кредит, із відтермінуванням розрахунку, можливість інших форм розрахунків. Зараз корисно розглядати будь-які варіанти, що не заборонені законодавством. Можливо, ваша винахідливість буде фінансовим струмочком, що підтримає ваш заклад не тільки в період карантину, але й після нього. Зараз важко передбачити, коли життя повернеться на докарантинний рівень.

Бережіть себе! Виявляйте до свого колективу та клієнтів людяність, турботу і любов.