Оптимізація витрат: розумна економія у період карантину

Навіть у найважчі часи для готелю є такі статті витрат, які не можна різко скорочувати. Це витрати, пов’язані із сервісом, комфортом та безпекою гостей. Навіть при максимальному скороченні бюджету на утримання готелю треба чітко усвідомлювати, що глобальна мінімізація таких витрат не принесе суттєвої економії, а лише завдасть матеріальної чи іміджевої шкоди.

Готельне господарство — це один організм, тому зниження витрат в одній сфері впливає на функціонування інших.

Доходи готелю приносять:

  • номерний фонд;
  • ресторани/кафе/бари/банкетні зали;
  • оздоровчі центри та центри краси (SPA-центри, перукарні, косметологічні кабінети тощо);
  • конференц-зали, торговельні приміщення, що здаються в оренду;
  • бізнес-послуги (принтер, ксерокс тощо);
  • екскурсійні послуги;
  • хімчистка/пральня;
  • прокат (автомобілів, катамаранів, яхт, лижного спорядження) тощо.

Основні витрати йдуть на:

  • фонд оплати праці;
  • комунальні послуги;
  • закупівлю продуктових/непродуктових товарів;
  • рекламу;
  • сервісні служби.

Оптимізація витрат на фонд оплати праці — завдання № 1 в будь-який кризовий період. Та варто пам’ятати, що втрата цінного працівника, в навчання якого ви колись вклали кошти та час, — не вихід. Тому до питань скорочення штату варто ставитися зважено та пам’ятати про перспективи. У готелях по всьому світу вже досить давно приділяється увага екології, розробляються різні програми та стратегії. Це своєю чергою скорочує витрати електроенергії, води, кількість відходів тощо.

З метою зменшення витрат варто переглянути й меню ресторану. Доречно взяти до уваги не лише вартість інгредієнтів, а й продуктивність роботи обладнання, його енергоспоживання. На час кризи варто забути про високу кухню, зробити акцент на локальних продуктах, вибрати ті позиції меню, які користувалися найбільшим попитом раніше, або ж додати позиції, які точно матимуть успіх. Зупиніться на стравах, на приготування яких витрачається мінімум часу, тоді суми в рахунках за комунальні послуги обов’язково стануть меншими.

Під час поширення вірусної інфекції не варто економити на мийних та дезінфекційних засобах різної дії та на прибиранні загалом. Гості можуть лояльно поставитись до старих меблів, ненового телевізора, трохи витертого килиму. Але обов’язково помітять плісняву в санвузлі (це катастрофа для готелю саме в цей період), шар пилу навіть під ліжком, про який частенько забувають покоївки, погану вентиляцію, особливо якщо приїжджають з маленькими дітьми. Про рушники та постіль годі й говорити. Тому багато зусиль варто докласти, аби були чистими та продезінфікованими приміщення і повітря.

Загалом наразі варто особливу увагу приділяти комфорту в номерах, оскільки до закінчення карантину гості проводитимуть там більше часу, ніж раніше. А що довше людина перебуває у замкненому приміщенні, то більше недоліків помічає.

Джерело: Редакція журналу "Академія гостинності"