Ключ до серця новачка: як знаходити спільну мову з новими співробітниками?
Останнім часом у готельно-ресторанній сфері нам доводиться докладати величезних зусиль для того, щоб знайти необхідних працівників. І коли нарешті ми знаходимо довгоочікуваного «ідеального кандидата» — ми заспокоюємось і про нього забуваємо. Тут ми робимо величезну помилку! Лінійний керівник повинен пройти «шлях адаптації» разом із кожним новачком. А одним із головних завдань цього шляху буде завоювати серце новачка — «закохати» його у ваш готель.
КЛЮЧ 1. Закріплюємо домовленості ще до виходу на роботу
Перший крок, який вам потрібно зробити ще до працевлаштування кандидата — це переконатися в тому, що кандидат твердо прийняв вашу пропозицію. Безпосередньому керівнику або менеджеру з персоналу слід було передзвонити після перших домовленостей і лише:
- запитати, як справи, чи потрібна допомога в підготовці до нової роботи;
- зміцнити рішення кандидата: нагадати йому, чому він вибрав саме ваш готель, які плюси його чекають;
- розповісти про свою команду та уточнити, що команда в курсі поповнення в колективі та вже його чекає.
КЛЮЧ 2. Готуємо новачка
Перше, що вам необхідно зробити — підготувати новачка. Відмінною ідеєю буде «Робочий пакет». Надішліть новачкові в електронному вигляді або особисто передайте папку з корисною інформацією: план на день, офіційні та внутрішні правила, дрес-код / інформація про уніформу, фото майбутнього робочого місця, службових приміщень, карта місцевості (за необхідності; наприклад, якщо кандидат із іншого міста).
КЛЮЧ 3. Готуємо себе та команду до зустрічі з «новеньким»
Обов’язково попередьте всіх співробітників про те, що завтра перший робочий день у нового колеги. Надайте коротку інформацію про новачка: ПІБ, фото, останнє місце роботи, інтереси, посаду та підрозділ, куди приймається тощо.
КЛЮЧ 4. «Ласкаво просимо на борт!»
У перший робочий день новачка обов’язково привітайте листом особисто від імені керівника.
КЛЮЧ 5. Створюємо перше враження
Ніколи не буде другого першого враження. Якщо ви не хочете найближчим часом повторити всі «кола пошуку» співробітника — тоді постарайтесь приділити йому максимум уваги і зусиль у перші дні його нової роботи.
КЛЮЧ 6. НАСТАВНИЦТВО
Обов’язково закріпіть за новачком досвідченого співробітника. Ця процедура в жодному випадку не може бути звичайною формальністю. Це відповідальний процес і обидві сторони: і наставник, і кандидат повинні це усвідомлювати.
КЛЮЧ 7. Розробляємо «Маршрутний листок» (карту шляху)
І кандидату, і наставнику потрібна «карта» — маршрутний листок, який із першого дня протягом всього періоду роботи в компанії супроводжує новачка. Кожен роботодавець складає його, з огляду на специфіку сфери і особливості взаємодії підрозділів або просто колег.
КЛЮЧ 8. Видаємо «Книгу співробітника» (HANDBOOK)
Тут можна розмістити всю важливу для новачків інформацію: про структуру компанії, імена керівників, контакти підрозділів і відповідальних осіб, кодекс правил співробітника, основні права та обов’язки, інформацію про послуги, місію, історію, цінності, графіки роботи, правила безпеки та ін. Одним словом, все, що потрібно співробітнику в перші дні роботи.
КЛЮЧ 9. Встановлюємо «Правила гри»
Те, що Вам здається очевидним, для людини, яка нова в компанії, може бути абсолютно незрозумілим. Забезпечте в перший день новачка інформацією:
- проведіть необхідні інструктажі;
- роз’ясніть систему нарахування зарплати, преміальних;
- надайте інформацію про систему дисциплінарних стягнень;
- розкажіть про правила поведінки й основні стандарти;
- уточніть до кого, і з яких питань слід звертатися.
КЛЮЧ 10. Ставимо запитання. Зворотний зв’язок
Іноді ми недооцінюємо силу мотивації питань і відповідей на них. Не бійтеся питати у новачка: чи є питання, що його турбує, що йому потрібно для роботи, чи все зрозуміло, як просуваються його успіхи, як справи в колективі? Ці питання необхідно ставити постійно протягом всього адаптаційного періоду.
Джерело: Редакція журналу "Академія гостинності"