2020 рік. Яким він був?

Традиційно «Академія гостинності» в першому номері підбиває підсумки минулого року.

Зазвичай ми готували аналітичний матеріал з показниками, цифрами, графіками, порівняннями тощо. Але 2020 рік чимало навчив нас робити по-новому та відмовлятись від традиційних рішень. Тому підсумки минулого року будуть не про цифри, а про натхнення, відчуття та висновки. Ми запропонували готельєрам України поділитися своїми враженнями, досвідом, інсайтами та планами. Вийшло вельми цікаво, неординарно та дуже по-справжньому. Отже, ми запропонували дати такі визначення:

  1. 2020 рік у трьох словах.
  2. Основний урок 2020 року.
  3. Побажання собі одним реченням або свій головний фокус на 2021 рік.

І ось які відповіді отримали...

Юлія Грицай,

директорка TAOR Karpaty Resort & Spa****

  1. Переосмислення. Адаптація. «Ну що за йо-ма-йо!»
  2. Коли одні двері зачиняються, відчиняються інші. Не варто стояти біля зачинених дверей і чекати. Потрібно рухатись вперед, шукаючи свій вихід.
  3. Хочу побажати усім загалом жити в гармонії з собою та підтримувати життєвий баланс у всіх сферах.

Ольга Костьорна,

директорка Platium SPA & Resort

  1. Перегляд цінностей. «Жесть». Розвиток.
  2. Приймай виклик і змінюйся. 2020-й — суцільний виклик. Був варіант: почати скиглити і всі негаразди списати на ситуацію, в якій наче ти нічого не можеш змінити. А інший варіант: цю ситуацію використати наскільки вистачить сил і креативу. Ми вибрали другий і отримали круті результати!
  3. І далі використовувати складнощі на свою користь! Не здаватись і не зупинятись! Бути корисною на повну всюди, де життя мені дозволяє бути. Завжди залишатись чарівною жінкою, навіть коли за шаленим темпом і роботою не помічаєш чудового краєвиду за вікном.

Тарас Тустанівський,

власник комплексу «Стара Правда»

  1. Дякую за досвід.
  2. Не існує ідеальної моделі в бізнесі — все може змінитися в один момент.
  3. Зміна правил гри — це завжди нові можливості.

Олена Калиновська,

директорка готель-бутика «Отрада»

  1. Нові стратегії. Раціональність. Кооперація.
  2. Усвідомлене лідерство. Берегти персонал і гостей готелю, акцентуючи увагу на ментальному здоров’ї в період кризи та стресу.
  3. Дотримувати антикризових планів та навчитися довіряти професійній інтуїції!

Соколова Анна,

управителька готелю «Заграва»

  1. Шок, команда, можливості.
  2. Завжди май плани A, B, C, D і так далі — щонайменше!
  3. Зберегти команду, вийти на новий рівень сервісу і вижити.

Едуард Дружбін,

засновник та партнер-управитель заміського СПА-готелю «ШишкіNN»

  1. Паніка, страх, усвідомлення, прийняття, сміливість, ненаситність гостей, охочих, попри все, до розваг і відпочинку.
  2. Всупереч природному побоюванню втратити гроші під час карантину, це обов’язково потрібно робити. Згадати усі свої «хвости», всі недоробки, і все, що планував, зробити в майбутньому, робити — хай там як. Тому що попри все буде як раніше, і навіть краще.
  3. Дуже сильно старатися, щоб відповідати очікуванням гостей більш високої категорії, які раніше відпочивали тільки за кордоном, а тепер вимушено будуть відпочивати і в Україні в тому числі.

Віталій Драган,

директор ДП «Готельний комплекс "Турист"», ПрАТ «Укрпрофтур»

  1. Нестабільна обмежена реальність.
  2. Навчився жити по-новому.
  3. Підняти командний дух та забезпечити гідний рівень комфорту нашим гостям!

Наталія Єрчик,

управителька готелю «ЛаМа»

  1. Перезавантаження, адаптація, лояльність.
  2. Цінність людських відносин; жити в реальному часі та насолоджуватися цим.
  3. Головний фокус: оновлення готельних номерів та залучення корпоративних гостей. Побажання: маневреності, балансування і стійкості.

Коношенко Ірина,

директорка готелю Citadel Inn Hotel & Resort

  1. Повчальний, безпрецедентний, незвичайний.
  2. 2020 рік нам нагадав, що життя і час — це обмежений ресурс, і не потрібно витрачати їх на людей і речі, які не додають цінності вашому життю. Хочете змін, робіть їх: міняйте роботу, купуйте нове житло, плануйте поїздки та подорожуйте з друзями та рідними, — ніхто і ніколи за вас цього не зробить. Не чекайте, поки життя пройде повз вас. 2020 рік показав нам, що життя коротке, не витрачайте його на очікування. Знаходьте щастя у простих речах.
  3. Більше подорожувати, пройти кілька професійних навчальних курсів, опанувати нову професію.

Ірина Сідлецька,

генеральна директорка Vertex Hotel Group

  1. Обмеження породжують можливості.
  2. Цінити тих, хто поряд із тобою.
  3. Команда, комунікація та ефективність.

Олена Бочарова,

управителька заміського комплексу «Купава»Spa****

  1. Розвиток, лояльність, локдаун.
  2. Цінність кожного! І гостя, і працівника. «Наші завжди з нами!»
  3. У кожний номер — постійного гостя весь рік!

Артур Лупашко,

засновник мережі готелів Ribas Hotels Group

  1. Вхід в зону турбулентності. Адаптація до нових умов. Гордість, що змогли не тільки встояти, а й зробити крок у розвитку бізнесу.
  2. Найважливіше — зберегти ключову команду. Це був пріоритет мережі готелів Ribas Hotels Group. 2020 рік показав, від чого можна відмовитися, що оптимізувати і автоматизувати. Це був рік здорової конкуренції. Основний урок 2020 року в тому, що право на життя має лише якісний продукт. Саме такі й вижили. Люди голосують за них грошима. А зі зниженням доходу туристів кожен голос стає вирішальним.
  3. Попри ковідний рік, мережа готелів Ribas Hotels Group у 2020 році була високорентабельним готельним оператором в Україні. Велика частина готелів перевиконала запланований бюджет року. В 2021-му ми плануємо закріпити за собою статус готельного оператора, який забезпечує своїм готелям найвищі показники прибутковості. Вже знаю, як ми цього досягнемо.

Рамаз Абдурахманов,

комерційний директор керівної компанії GH Collection

  1. Унікальний рік для всієї сфери туризму, який навчив нас мислити по-іншому.
  2. Після 2020 року ми мали би всі навчитися швидко адаптуватися під супернесприятливі зовнішні умови. При цьому хай якими вони є, головне — не впадати у відчай, тому що завжди є світло в кінці тунелю.
  3. Продовжувати професійний розвиток і не зупинятися за жодних обставин.

Андрій Дема,

операційний директор Reikartz Hotel Group

  1. Невизначеність, перезавантаження підходів, нові горизонти.
  2. Важке зробити звичним, бути рішучим і діяти.
  3. Звичне зробити простим. Пошук і реалізація можливостей для зростання і розвитку.

Секісова Валерія,

директорка з продажів та маркетингу мережі Premier Hotels and Resorts

  1. Розгубленість, переформатування, нові можливості.
  2. Головне не здаватися. Не боятися робити зупинки. Зупинки — це можливості для нових стартів і злетів. Періоди криз дуже яскраво показують цінність соціального капіталу, важливість якісної соціальної «тканини», яку компанія створює всередині та назовні.
  3. Бути в ресурсі, щоб розвиватися та розвивати, надихати, знаходити нові можливості і не забувати бути щасливою.

Олексій Пєклун,

засновник УК «Тренд Хотелс»

  1. Нудьгувати не довелося.
  2. Завжди повинен бути план Б.
  3. Кожного дня навчатися чогось нового.

Губанова Марина,

генеральний менеджер NEMO Hotel Resort & SPA *****

  1. Зробили прорив у кризу.
  2. Межі досконалості немає.
  3. Вперед і тільки вперед! NEMO — найкращий готель України!

Світлана Цебеняк,

директорка з продажів, Gagarinn Hotel

  1. Вчимося жити онлайн.
  2. Не полишати читання фантастики. Соціальність людини прагне до нуля, коли спрацьовує інстинкт самозбереження. Стрімкість і глобальність змін перестають вражати, здатність приймати їх як даність, а не як стрес — must skill.
  3. Не втратити живий контакт з людьми (в усіх сферах життя).

Олена Кузьменко,

операційна директорка Bratislava Hotel Kyiv

  1. Челендж для мене як професіонала, перевірка на міцність та вміння адаптуватись.
  2. З легкістю приймати нову реальність та залишатись відданим своїй справі.
  3. Завжди йти вперед, мислити нестандартно, ще більше працювати над собою та командою.

Олена Динь,

начальниця служби продажів і маркетингу, «Харків Палас»

  1. 2020 рік був випробуванням для готельєрів. Команда готелю націлена на збереження ділового потенціалу і людських ресурсів для відновлення бізнес-процесів. З огляду на затяжний період кризи галузь буде відновлюватися поступово. Через відсутність попиту наше завдання полягає не тільки в утриманні наявних партнерів і пошуку нових, а й у трансформації додаткових послуг та формуванні нового продукту, попиту на тих потужностях, що є.
  2. 2020 рік для мене — не катастрофа, а нові можливості. Цей рік навчив нас дивитися на готель як на багатопрофільне підприємство, формувати нову модель продукту, трансформувати новий дохід.
  3. Натхнення, сил і віри. Будь-яке випробування — це безліч можливостей.

Анна Мєдвєдєва,

директорка управління по роботі з персоналом Hilton Kyiv

  1. Незрозумілий, стресовий, зближуючий.
  2. Найголовніше — залишитись людяним та чесним за будь-яких обставин.
  3. Залишатись оптимістом!

Андрій Галуша,

генеральний менеджер F&B Spa Resort / Karpatski Hotel & Spa / MK Resort / Blossom13

  1. Антисептик. Бюджет. Рішучість.
  2. Завжди потрібно адаптуватись та вдосконалюватись. У житті ще стільки неймовірного!
  3. Ніколи не стояти на місці. Ніколи не буде сприятливого часу для розвитку. Цей час — тут і зараз, незалежно від обставин.

Атіс Захаранс,

генеральний менеджер готелю Radisson Blu Resort, Bukovel

  1. Невизначеність, нові випробування, але разом з тим новий досвід та можливості.
  2. Завжди потрібно бути гнучким та готовими до великих змін.
  3. Якомога більше навчатися новому та застосувати ці знання на практиці для підвищення продуктивності праці та якості своїх послуг у 2021 році.

Тетяна Чала,

керівник відділу продажів, заступник директора Grand Admiral Resort & SPA

  • Вакуум. Ухвалення. Продажі!
  • Сервіс — це не формальність. Гість 2020-го і тепер уже 2021 року потребує таких само високих стандартів, як у кращих мережевих готелях, при цьому з таким персоналізованим і «теплим» підходом, який можливий тільки в сімейному бізнесі. Йому складно догодити. Але справжня якість знаходить свого споживача навіть у нестабільні часи.
  • Ефективно комбінувати фірмовий обґрунтований підхід і максимальну швидкість.

Олексій Волошин,

менеджер-управитель Edem Resort Medical & SPA, віцепрезидент UHRA

  1. Виклик, трансформація, каталізатор, розвиток, zoom, можливості, життєва стійкість, суперздібності, згуртування, екосистема.
  2. 2020 рік був непростим: люди та природа постраждали. Наша планета просить нас зупинитися, подумати та цінувати те, що насправді важливо: близьких людей, родинне спілкування, своє здоров’я, час. Життя — це дорогоцінний подарунок. І цей рік — ще одне нагадування про це.
  3. Живи кращою версією свого життя, святкуй його кожний день, стався до часу як до чогось дуже цінного і скінченного, ніколи не переставай вчитися, оптимізуйся, ризикуй, створюй цінність, зберігай та мотивуй команду, вирощуй найкращих спеціалістів, забезпечуй безпечні умови праці своїм працівникам, будь соціально відповідальним, відкривай серце новим емоціям, не втрачай цікавості та бажання, будь світлом, сяй яскраво та принось найкраще в цей світ!

Джерело: Журнал "Академія гостинності №1" 2021 року